Přesunout vlákno do jiné kategorie

 Chystáte se přesunout vlákno z kategorie Hlavní diskuze do zvolené kategorie.


13.04.2013 (08:47:01)
dr.house42 obalka (web) :
vie niekto ako sa dá postaviť jednoduchá delička digitálneho siglnálu 1:2 len z tranzistorov a pasivnych sučiastok? **19
13.04.2013 (08:49:31)
dr.house42 obalka (web) :
chyba.. 2:1
13.04.2013 (11:29:40)
Utaes obalka (web) :
Nestačí odporový dělič? **02
13.04.2013 (11:34:21)
Philips (web) :
A nemyslel spíše dělení frekvence?
13.04.2013 (11:52:51)
perfect obalka :
13.04.2013 (11:55:37)
miondra21 obalka :
nejjednodušší je z klopného obvodu "D" (4013), stačí tomu pak dva kondíky a rezistor (dokonce to jsou dvě děličky v sobě).. z trandů to jde realizovat bistabilním klopným obvodem se vstupy spřaženými přes diody http://hellweb.loose.cz/index.php?page=school&subpage=e...
13.04.2013 (12:12:50)
Utaes obalka (web) :
jo aha , on byl myšlem logický signál, mě pořád vrtal v hlavě nějaký dig. video signál (tak jsem si říkal, že frekvence je asi blbost, na druhou stranu mě mohlo napadnout, že na dělič se tu nikdo ptát nebude... omlouvám se...**25
13.04.2013 (12:55:05)
dr.house42 obalka (web) :
ďakujem vám, presne toto som potreboval... som asi šialenec ale chcem skúsiť vyrobiť čítač 0-9 so 7segmentovkou ale použil by som iba tranzistory... **16 a samozrejme potrebujem signál pre logicke obvody (taktiež z tranzistorov)
13.04.2013 (13:16:13)
Dri0m obalka (web) :
integráč je taky z tranzistorů, just saying **23
13.04.2013 (14:23:45)
perfect obalka :
"som asi šialenec"
Ne, jenom ten nápad.
**01
13.04.2013 (21:33:37)
.:
Nejlepší je bistabilní obvod ze dvou doutnavek. Luxusem je pak dekadická výbojka zvaná dekatron, která nejen počítá, ale i ukazuje kolik napočítala. Běží asi do 1 kHz...**37
13.04.2013 (22:08:38)
8-bit obalka (web) :
Můžete trochu přiblížit jak ze dvou doutnavek udělat děličku dvěma?
14.04.2013 (09:59:29)
.:
Bistabilák jde udělat stejně snadno ze dvou tranzistorů / zapojených jako lavinová diode a jen dvěma dráty/ např CB, CE/, Eesakiho diod, doutnavek a jiné bižiterie u které se dá zjistit takzvaný negativní odpor s charakteristikou S /ne dynatronového typu"N", také však například z tyristorů, diaků a dokonce i ze dvou paměťových feritových jader, a nebo kdysi leta supertajného víceotvorového jádra s tajemným názvem TRANSFLUXOR. Kdysi jsem s tím k smrti děsil mé akademicky vzdělané šéfy v zaměstnání, kteří při té příležitosti zjistili, z že neznají základy elektroniky, a já pak musel kvůli tomu dávat výpověď. S těmi doutnavkami je to nejběžnější, je to popsáno v jednom starém amatérském radiu. Návod: Dvě doutnavky s dostatečně velkým odporem v sérii, a mezi spojení R-D kondenzátor asi 10K. Pak snižovat napětí až přestane kmitat. Tím se dostanete do oblasit funkce RS klopáku. Pak už jen ke spojení R-D dvě křemíkové diody s katodami nebo anodami k sobě / Polarita napájení,/ a je to. Jakmile dosáhnete překlápění, je lépe si dát ruma pro uklidnění, a zapomenout na to. Akademici jsou ctižádostiví, mstiví a nelítostní. I když ksicht jak tzv. "kyselá prdel" a oču jak tenisáky mi vždycky za tu výpověď stál...
14.04.2013 (10:14:30)
Janci:
14.04.2013 (10:16:38)
.:
Ještě si vzpomínám, že jsem kdysi uvažoval o tom, jak v bistabilním obvodu uchovávat čtyři stavy, a udělal ještě tristabilní obvod se třema doutnavkama, ve kterém jde těch stavů uchovávat dokonce osum, a s třemi řídicími vstupy se dostáváme i do možnosti realizace zcela neznámých a nových logických funkcí. Bohužel ti o již ani tehdy nebylo nic nového, protože vícestavové číselné soustavy logiky byly zkoumány někdy před třista lety, a realizací podobných počítačů se zabýval již starý Allan Turing nebo von Neuman, než všichni z pohodlnosti a nedoistatku vhodných prvků usrtnuli na dvojkové logice, která zůstala dodnes. Někdy nesmyslné honění rychlosti a zmenšování rozměru prvků je jen důkazem absence dostatečně vyvinutého teoretického myšlení. Ale když je něco rozjetý, tak kšeft musí běžet, kdyby fotra věšeli, i když i tak prachy vložený zatím do současnýho výzkumu se už nikdy nevrátí...
14.04.2013 (10:22:07)
.:
Ten obrázek je přesně to co píšu s těma doutnavkama, dokonce je to i ten RD- typ. Jen to dekodob vání těma digitronama už kazí původní princip. Třeba všechny zobrazovače prvních počítačů částic měly jako zobrazovače dekatrony / žhavé body 0-9 do kruhu/.
14.04.2013 (10:27:10)
.:
Ten dekatron je něco jako současná 4026. Tragický důkaz neschopnosti, vymyslet něco principiálně nového...**37
14.04.2013 (14:18:48)
8-bit obalka (web) :
Díky oběma za vysvětlení. Jinak není pravda, že se vícestavové obvody nepoužívají. MLC SSD disky ukládají data ve 4 nebo 8 stavech.
14.04.2013 (21:32:37)
.:
Ano, je to podobné prastaré analogové feritové paměti, ale je to uděláno ne na bázi feritu. Zase v podstatě nic nového.
15.04.2013 (20:56:57)
perfect obalka :
"Janci:
tu je pekna konstrukcia
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~ptdeboer/ham/neonclock/ "
**01 **04
Je možné udělat to jinak. 60 doutnavek do kola - sekundy, 60 - minuty, 12 - hodiny den, 12 - noc. **01


Přezdívka:*
Heslo:*
Kam:

Zde lze přesunout vlákno do jiné kategorie. Tuto operaci může udělat pouze admin.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu