Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:
20.05.2013 (10:46:12)
David.Ch :
Zdravím, nevíte někdo, jaké by mělo být napětí nabíječky pro plné nabití olověné autobaterie 12V??
20.05.2013 (11:18:05)
trojak29 :
14,2-14,5V
20.05.2013 (11:20:20)
aybac:
trvale může nabíječka dávat 13,8 - 14,2 V, pokud ji chceš nabít rychleji, může se na počátku nabít do napětí cca 15 V a poté přepnout na těch 13,8-14,2
20.05.2013 (11:32:45)
David.Ch :
Ok, takže pokud nabíječka dává max. 12,4V naprázdno, tak není schopna baterii nabít... Jen upřesním, že je to konstrukce trafo -> grétz....
20.05.2013 (11:37:11)
aybac:
a jak jsi těch 12,4 V měřil? neříkej že za můstkem bez elytu? Vraž tam kondík 1000 uF a změř to znova.
20.05.2013 (15:14:19)
Choze:
Taky by měl být omezen nabíjecí proud. Vybitá baterie má malý odpor a proto nabíjecí proud na začátku je velký. Měl bys nabíjet konstantním proudem a pak napětím. http://home.zcu.cz/~ronesova/index.php?menuitem=nabpb6
20.05.2013 (15:28:08)
aybac:
tak ono to omezení proudu není nutný (alternátor to tam taky dává natvrdo), ale je to lepší
20.05.2013 (15:30:50)
aybac:
a s tim omezenim bych se nesral, na menší proudy natvrdo LM317 (omezuje vnitřně cca na 2A) - 3 součástky, na větší proudy posílit PNPčkem s bočníkem v emitoru a dvěma diodama z emitoru na bázi, nebo omezit induktivně na primáru trafa.
Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm.
Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval.
Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini.
Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.