Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat zprávu (se všemi případnými odpověďmi) z kategorie Hlavní diskuze:


22.05.2013 (23:23:52)
milan:
s kamarádama stavíme malého segwaye (nebude vozit lidi).
máme ale problém s tím, jaké zvolit elektromotory. nemáte něakej cenově přijatelnej tip? vážit to bude tak deset až dvacet kilogramů. více ne.
osobně mě napadl střed z elektrokola a na něj nasadit pneumatiku na rudlík. jenže kamarádi jako že tam dáme krokáče přez ozubený řemínek.
tak co tedy by bylo nejlepší tam dát? (stejnosměrný s převodovkou dle mě odejde) zatím motory nemáme, a mužeme si vybírat. ale motor za tři litry bude asi drahý.
22.05.2013 (23:53:48)
SubR obalka :
moderni krokace jsou na tom uz sice lip ale v porovnani s normalnim motorem jsou furt slaby, dej tam nejakej normalni elektromotor.
23.05.2013 (02:03:03)
8-bit obalka (web) :
Tak zase nějaký 3 nebo 5f krokáč by v tomhle případě mohl posloužit celkem dobře, jde jenom o to je levně sehnat. Co já vím tak "strojtechnik" v Brně měl za litr nebo 1500 nějaké velké 8Nm prasnice, ale už to asi rozprodal.
23.05.2013 (10:12:42)
Choze:
Výborný a silný krokáč je v servu na fabii. Ta nemá servo hydraulické, ale elektrické a je právě realizováno krokáčem. Na šroťáku by to mělo jít sehnat za slušný peníz.
23.05.2013 (12:48:58)
Mára obalka :
Podle mě, když se řekne servo, tak se myslí DC motor, převodovka a enkodér. Pokud bys chtěl být hodně profi, nedávej DC motor, ale třífázovej, něco jako modelářskej s převodovkou a optickým nebo magnetickým enkodérem (jako u ABS). To je podle mě BAT .**01
23.05.2013 (13:17:34)
aybac:
Proč by DC měl odejít? Používají se 100 let ve všem možným, serva i lokomotivy, tak nevim proč bys ho tady nemohl použít. Velká výhoda je jednoduché řízení.
23.05.2013 (13:46:36)
Choze:
Mára: to máš pravdu. Ale u servořízení na fabii je unipolární krokáč v čerpadle. http://352lab.vsb.cz/prezentace%5C1_asr04.pdf
23.05.2013 (13:54:24)
Chlebík:
Elektrické servo má více aut. Kromě zmíněné Fabie, lze najít ve Fiatu Punto. Nachází se pod volantem, přímo na tyči řízení. Velký je asi jako 2 pěsti. Hned vedle je 3f driver s poměrněrně exkluzivními FETy. Výhoda je, že obsahuje rotační enkodér. Jen ten 3f driver bude asi problém. Mohu ovšem potrvrdit, že tahle potvora má vážně sílu, navíc se reverzuje bez "škubání", které by u té dvoukolky nejspíš vadilo...
23.05.2013 (19:23:45)
milan:
DC motor musí mít převodovku, a když neustále škube dopředu a dozadu...
23.05.2013 (20:06:01)
aybac:
a jinej snad nemusí nebo co? moment motoru je primárně dán jeho velikostí, a u DC motorů a jiných motorů s permanentníma magnetama je prakticky největší moment/výkon na danou velikost.
23.05.2013 (23:33:58)
milan:
jenže ty DC motorky co se daj běžně sehnat (třeba na modely) mají převodovku z superkvalitních koleček, takže by brzo dle mě odešly. potřebujeme něco, cemu nebude vadit cukání tam a zpět. zož ten posilovač řízeí je vlastně taky, a motor elektrokola na nižší výkon by to zvládl. navíc jak to je střídavé, sou větší síly.
24.05.2013 (00:06:23)
aybac:
"jak to je střídavé, sou větší síly" to není pravda. já bych spíš řekl "jak to je střídavé, a nemá to snímač polohy, tak jsou problémy s rozjezdy" - takže na bezsnímačové modelářské motorky zapomeň
24.05.2013 (00:20:50)
aybac:
samozřejmě musíš použít motor s neodymovýma magnetama, ne ty prehistorický s feritama


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   ███   
█     █ █   █ █   
███   ███   ███   
  █     █   █ █   
███   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu