Smazat příspěvek

 Chystáte se smazat odpověď z kategorie Hlavní diskuze:


2.04.2013 (21:44:18)
Wehrner:
U všech dnešních moderních motorů se počítá s frekvenčním řízením, tudíž větší výrobci uvádějí v katalogu vždy parametr "max. přípustné otáčky" a "max. frekvence". U otáček to u menších motorů (tj tak do 2 kW) často bývá i dvojnásobek otáček jmenovitých, takže o mechanickou pevnost, nebo ložiska se netřeba obávat. Jenom je potřeba ohlídat případné mechanické rezonance a vibrace. S tímto aspektem se u dnešních měničů taktéž počítá takže mají impementovány funkci, pomocí které se nepříznivé otáčky dají programově poměrně snadno "překlenout".
U větších motorů je to ovšem jinak a max. otáčky již nedosahují takových hodnot jako u motorů menších - důvodem je již zmiňovaná mechanická únosnost rotoru vůči odstředivým silám a vyšší afinita k tzv. kritickým frekvencím.
Pak co se týče samotného provozu tak většina měničů disponuje různými speciální momentovými charakteristikami a rozběhovými/doběhovými rampami na konkrétní specifický druh provozu - ventilátory, čerpadla, stroje atd.
Problematika je tak rozsálhá, že je to nad rámec této diskuze. Slušný měnič má dnes manuál i o 100 stranách... V každém případě je nutné jako všude jinde používat selský rozum, takže pokud někdo chce provoz na malé otáčky, s největším momentovým zatížením, častým bržděním, či zmeně směru otáčení musí zajistit separátní nucené chlazení, dále mít zajištěnu teplotní ochranu motoru atd atd.


Přezdívka:*
Heslo:*

███   ███   ███   
█ █   █ █     █   
███   ███   ███   
  █     █   █     
███   ███   ███   
Opiš:*

Zde můžete smazat vlastní vlákno nebo kteroukoliv odpověď v něm. Můžete smazat vlastní odpověď v cizím vlákně, pokud na ni ještě nikdo jiný nereagoval. Mazat cizí vlákna a odpovědi v nich mohou pouze admini. Smazání příspěvku je nevratná operace! Smazáním vzkazu se smažou i odpovědi na něj.
Seznam uživatelů
Zpět na knihu