Diskuze - danyk.cz

Vlákno z kategorie: Hlavní diskuze
Celkem 23 odpovědí.


14.02.2018 (14:09:22) K # IP X
Jimmy:
Stavím si otočný stůl pro svařování. Potřeboval bych k tomu nějaký hodně pomaloběžný motorek s převodovkou s možností regulace. Ideálně aby fungoval v otáčkách cca. 0.5 - 4 ot/min. Nějaké dodatečné lehké zredukování 1/2, 1/3 bych tam asi dokázal provést ozubenými kolečky nebo řemenem. Nicméně nenapadá vás, co na to tak použít? Neválí se někomu něco vhodného v šupleti?
Vím, že se dělaly za komárů takové šikovné robustní motorky v plechové krabici určené k ventilům a klapkám, které se daly lehce přestavět, aby se dokázaly točit furt dokola nejen natáčet. Nicméně to už je poměrně nedostatkové zboží.
14.02.2018 (14:21:14)  # IP X
RBMK obalka (web) :
motor stěračů z karosy + dodatečný řetězový nebo jiný převod bez vaklu.
14.02.2018 (18:54:09)  # IP X
Tukanekb8 obalka :
Ten motor o kterem mluvis mam, puvodne planovan na gril, ale je to zbytecne velky... Motor ze steracu z liazky utoci i 150kg pasika **02
14.02.2018 (19:52:27)  # IP X
Jimmy:
Pokud by ses ho chtěl zbavit, tak mi ho vyfoť a nadhoď nějakou cenu. :-))
14.02.2018 (21:28:06)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Krokáč a ozubený řemen?
14.02.2018 (22:07:37)  # IP X
toman:
Predpokladam ze to bude na TIG..krokac nevyhovie.
14.02.2018 (22:24:09)  # IP X
Jimmy:
Přesně tak, bude to pro TIG. Krokáč se na tohle podle mě moc nehodí. To by musel mít dvojitej šnekovej převod, aby jel v trochu rozumných otáčkách a dalo se to nějak slušně bez cukání uregulovat.
14.02.2018 (23:33:40)  # IP X
VroutekB:
To bys ten krokáč taky nesměl řídit mrdujínem jako pako, pak by necukal.
14.02.2018 (23:38:41)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Ale tak pokud vezmu obyčejný krokáč a zpřevoduju ho řemenem třeba 1:6 (je fakt že šnek by byl asi vhodnější), vyjde mi 2400 půlkroků na jedno otočení stolu. Na průměru 20 čísel by to dělalo 0,26 mm. A při použití driveru co umí nějaký šílený mikrostep by žádné cukání nemělo jít ani poznat.
14.02.2018 (23:41:10)  # IP X
8-bit obalka (web) :
>VroutekB
Ale tak ať si tu věc mrdujínem klidně řídí, akorát ať za něj dá driver pro krokáč a ne nějakou prasárnu z tranzistorů **02
14.02.2018 (23:42:31)  # IP X
VroutekB:
Drivery s 1/16 mikrokrokem sou běžná věc a stále nevidím důvod, proč by to s krokáčem nešlo. A jestli někomu vadí vaklání nebo krokování krokáče, tak se pak pochlubte, až budete vymezovat vůle v těch vašich převodovkách a řetězech. **23
Nebo se nauč se svářečkou chodit okolo výrobku. Trubka ve výkopu se ti taky nebude otáčet **23
14.02.2018 (23:52:36)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Novější drivery běžně umí 1/32 (viz třeba TB67S109AFTG), ale viděl jsem i věci co mají až 1/128. Vůli vymezovat nemusí pač ten stůl se bude točit jedním směrem, akorát jakmile na konec dá jakékoliv ozubené kolo tak to bude skákat víc než kdyby tam dal ten krokáč s half step řízením **02

A jinak ve výkopu pravděpodobně nebude vařit TIGem **02
15.02.2018 (06:40:10)  # IP X
Jimmy:
Nejsem žádná lopata, abych svářel někde ve výkopu. **02 Jako hobby dělám custom svody a podobný blbiny a tam dělat různý kruhový věci bez otočáku je občas docela opruz.
Nedělají větvoni nějakej driver, kterej umí rovnou jogovat? Nebo už bych chtěl moc? **02 No kdyžtak vyzkouším https://goo.gl/aKnYrE a https://goo.gl/LxN4jT a uvidíme.
15.02.2018 (16:42:11)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Jo, třeba tohle peklo:
http://www.st.com/en/motor-drivers/powerstep01.html
Akorát je v hnusném pouzdře a stejně jej musíš nakrmit nějakýma příkazama po SPI, takže nevím nakolik ti to pomůže. Jestli se chceš nutně obejít bez MCU tak máš lepší použít nějaký jednoduchý driver jako třeba ten z ebaye a na STEP vstup zapojit normálně oscilátor ovládaný potem.
15.02.2018 (16:50:20)  # IP X
8-bit obalka (web) :
Jo a jinak krokáč máš lepší koupit třeba tady pokud se zdržuješ v Brně:
http://www.technikbrno.cz/index.php?option=com_virtuema...
15.02.2018 (17:18:06)  # IP X
RayeR (web) :
Nejake hotove drivery a motorky jsme kdysi kupovali v Gravosu
http://gravos.cz/pohony.htm
15.02.2018 (18:22:14)  # IP X
bkralik (web) :
Koukni na Trinamic TMC2100. Není to sice žádnej extra silák, ale umí 1/16 které interpoluje na 1/256! Takže se ve výsledku motor točí opravdu plynule...
V číně v podobě "step-sticku" (malý 4vrstvý plošňáček) stojí pár korun...
15.02.2018 (19:40:30)  # IP X
RayeR (web) :
Ten nalepovaci chladic nebo co to ma bejt je vtipnej
https://www.ebay.com/itm/TMC2208-V1-0-Stepper-Motor-Dri...
15.02.2018 (20:13:58)  # IP X
bkralik (web) :
Jo, je :-D. Stejně jsem skončil u toho, že na to foukám větráčkem...
15.02.2018 (21:28:38)  # IP X
Jimmy:
To TMC si myslím, že už na mnou plánovaný motor bude slabé. Ale stejně to objednám alespoň na vyzkoušení.
Zatím vidím závěr takový, že koupím něco s tou TB67S109AFTG nebo TB6600, které umí to dělení 1/32, udělám k tomu ještě mechanický převod 1:3 s HTD řemenem a uvidíme, jak to pojede. **37
15.02.2018 (22:25:29)  # IP X
Jimmy:
Ještě jsem objevil tento čínský zázrak. Prý zvládne 25000 pulse/rev. U nás se prodávají 3x dráž pod značkou Leadshine. Ten by možná stačil. **02
https://www.ebay.com/itm/DM542-Stepper-Motor-Driver-For...
16.02.2018 (00:35:57)  # IP X
cheeky obalka :
DRV8711 microstepping 1/256 jen jsou potřeba extení N mosfety. jinak pěkný
http://www.ti.com/product/DRV8711
19.02.2018 (04:50:27)  # IP X
RayeR (web) :
>Jimmy
Hm, to je dobra cena a provedeni vypada aspon zvenku docela solidne, kdybych to nekdy potreboval, tak do toho jdu...
19.02.2018 (20:17:58)  # IP X
Dreit obalka :
Přezdívka:
Heslo:
Text: