13.03.2013 (21:19:23)
# IP X
RBMK:
Asi máš čím to pohánět, tak to řešit nebudu.
Potřebuješ baterku, klidně 12V 7Ah, ale lepší je nalejvací se špuntama, zeptej se v skůtr-moto-servisu, třeba ti nějakou na dožití a pokusy za kilčo dají, jako mě.
Potom potřebuješ regulátor, ten si buď sestavíš, nebo koupíš, nebo ho už má altík v sobě. To se pozná tak, že má na zadní straně takový zaplechovaný blbinec, kde je ta elektronika schovaná, to maj ale jen novější auta. škodovky maj regulátor oddělený.
Zapojí se to tak, že silový vývod + jde přímo na baterku, a pak máš přes kontrolkovou žárovičku a vypínač připojený kontolkový vývod reglu, co slouží i jako nabuzovací napájení. Pak je vývod od samostatných diod do reglu, a vývod od reglu na buzení. Všechno je to propojeno zemí (-). Start funguje tak, že sepneš spínač kontrolky, altík se předbudí, roztočíš ho a on si pak ten regulátor napájí sám, proto přes kontrolku přestané téci proud a ta zhasne. Altík pak dobíjí baterku a krmí zátěž.
13.03.2013 (21:22:58)
# IP X
RBMK:
U nového altíku je jen vývod baterky a vývot na kontrolku.
start je stejný. Pak když to zastavíš, tak musíš vypnout spínač, jinak ti regulátor vybije baterku. Pokud má ten motor, kterým to poháníš, nějaké výstupní napětí, tak na něj jde píchnout relé a spíná to pak samo.
A bez baterky nebo stálé zátěže ti ten altík chcípne, protože vzroste napětí a šlehnou se diody, jsou asi jen na 50V